BEMUTATKOZÁS
A BILK Kombiterminál Rt. Magyarország legnagyobb kapacitással bíró, és legnagyobb forgalmat lebonyolító kombináltfuvarozási terminálja. A terminál mind kísért, mind kíséretlen kombináltfuvarozási forgalom lebonyolítására képes. A Kombiterminál része a Budapesti Intermodális Logisztikai Központnak BILK melyet a terminál a BILK Logisztikai Rt.-vel közösen üzemeltet. Ezen két cég szolgáltatásai révén - Közép Kelet Európában egyedülálló módon - a logisztika minden területét lefedő szolgáltatást tud a Logisztikai Központ nyújtani. A Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) komplex programját a kombinált áruszállítás részarányának növelését és a vasúti áruszállítás részarányának megtartását célzó állami közlekedéspolitika részeként - a magyar állam 1993-ban hagyta jóvá. 2001. december 19-én a központ létrehozásában érdekelt partnerek aláírták a BILK Kombiterminál Rt. és a BILK Logisztikai Rt. alapító okiratát.
A BILK Kombiterminál Rt. tulajdonosai között a magyarországi közúti és vasúti áruszállítás meghatározó szereplői találhatóak meg. A terminál alapító cégei közé
a MÁV Rt., a Hungarokombi Kft., a GYSEV Rt., a MÁV Kombiterminál Kft., és a Waberer's Holding Logisztikai Rt. tartozik.
A BILK megvalósításában az állami és magántőke együttes szerepvállalására volt szükség, ezért a létesítmény fejlesztése a BILK Komplex Program keretében valósult meg. A program a BILK Infrastruktúra Projekt és a BILK Szolgáltató Projekt részekből állt, melyek a feltételrendszerek eltérő jellegét is hangsúlyozni kívánták, mivel az infrastruktúra projekt megvalósítása jellegzetesen állami szerepvállalást helyezett középpontba. A BILK Kombiterminál és a BILK Logisztikai Terminál megvalósítása tekintetében viszont a magántőke szerepe volt a meghatározó, így a BILK Kombiterminál Rt., és a BILK Logisztikai Rt. fejlesztése magántőke segítségével, míg a Soroksár Terminál pályaudvar állami szerepvállalás révén valósult meg.
A zöldmezős beruházásként felépülő logisztikai központ építési munkálatai 2002-ben kezdődtek meg az eredeti koncepció alapján. Soroksár önkormányzata 2002 szeptemberében fogadta el a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ szabályozási tervét, majd ezt követte 2002. október 10-én az első létesítmény alapkőletétele. A BILK Kombiterminál megnyitása 2003. november 17-én, míg üzemszerű működésének kezdete 2003. november 22-én volt.
A BILK Kombiterminál üzembe helyezésével Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb kapacitású és legkorszerűbb terminálja került átadásra, mely felváltotta a MÁV Rt. központi konténer termináljának, Budapest-Józsefvárosnak és Ro-La termináljának, Budafok-Hárosnak a feladatait. A BILK Kombiterminál létesítése így környezetvédelmi szempontból is jelentős projekt, hiszen az előbb említett terminálokat felváltva mind a közúti, mind a vasúti forgalom meghatározó részét vonja el a városközpontból, mentesítve azt a járműforgalomból adódó környezeti károktól. Ezen kívül a terminálon korszerű kármentesítő vágány, és csapadékvíz elvezető rendszer került kiépítésre, a közelben lakók nyugalmát pedig zajvédő fal, és a közeljövőben kiépítendő erdősáv biztosítja.